Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Inkluderende fællesskaber

I Slimminge skole arbejder vi inkluderende.

Med udgangspunkt i barnets præmisser og i tæt samarbejde med pædagogen i teamet, tilrettelægges undervisningen, så den tilgodeser elevernes udfordringer indenfor følelsesforvaltning, perception og opmærksomhed. Dette giver sig udtryk i lærerens møde med eleven, der er præget af fokus på trivsel, anerkendelse og en forståelse for barnets perspektiv, og i en tydelig og genkendelig ramme for klassen og tydelige og genkendelige planer for børnene individuelt. At motivere eleven for skolen, er et fælles ansvar som lærere og pædagoger løfter sammen.
Barnet kan afhængig af alder og modenhed høres og inddrages, men ansvaret for om barnet deltager i undervisningen, er den voksnes.
Gruppens trivsel og arbejdsindsats er central. Derfor vil der i forhold til enkelte elever i perioder kunne tænkes i alternativ klasseplacering eller skift af klasse / kontaktlærer / afdeling, hvor dette giver mening for den enkelte elev / grupper af elever.